toziht

تولید ریل بیش از نیاز کشوراست و واردات ریل منطقی نیست


ذوب آهن اصفهان آرزوی دیرینه ایرانیان را برای تولید ریل تحقق بخشید اما متاسفانه برخی از افراد نا آگاه با اظهار نظرهای غیر کارشناسی در شرایطی که دشمن با تحریم هر چه تمام تر مسیر را بر ملت ایران سخت نموده است تلاش و کوشش فرزندان ایران زمین را برای قطع وابستگی و توسعه یافتگی کشور عزیزمان ایران، نا دیده می گیرند.
خبرنگار هفته نامه آتشکار در گفتگو با مهندس محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان کم و کیف تولید این محصول استراتژیک را مورد کنکاش قرار داده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید :
مهندس یوسف زاده گفت : ریل تولیدی ذوب آهن مطابق با استانداردDN13674 است و کلیه آزمایش های مورد نیاز را به سختگیرانه ترین روش ممکن گذرانده است.
مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : در تولید ریل پا به پای اروپا پیش می رویم. آلمان ریل تولید می کند و کشور ایران نیز به واسطه ذوب آهن اصفهان و با آخرین تکنولوژی آلمان تولید ریل دارد .
این مقام مسئول ادامه داد : زمانی که نیاز کشور به ریل بیش از ظرفیت تولید باشد، واردات امکان پذیر می شود اما در حال حاضر که ذوب آهن اصفهان بیش از نیاز کشور ریل تولید می کند صحبت از واردات ریل منطقی نیست. وی گفت: گنجایش انبار سرپوشیده کارگاه برای تولید در داخل کارخانه بسیار محدود است و این باعث تعلل ما برای تولید سفارش های دیگر شده است ، امیدوارم که مسئولین زیرساخت و راه آهن فکری به حال این موضوع بکنند زیرا به ما قول دادند که به محض تایید بازرس نهایی بار حمل می شود .
مدیر مهندسی نورد بیان کرد : بعضاً اظهار نظرهای ناشیانه و ناآگاهانه در بعضی رسانه ها ، که در آنها افتخار تولید ملی نادیده گرفته می شود ، جفا در حق کشور است . ریل تولید شده است و این مسیر دیگر برگشت پذیر نیست .
وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی و درصورت حمل به موقع توانایی تولید ۱۰ هزار تن ریل در ماه یعنی ۱۲۰ هزار تن در سال وجود دارد، افزود : رسالت یک بنگاه اقتصادی تولید و فروش است، در این حماسه ملی به ارزش آفرینی نیز نیاز داریم زیرا حدود ۱۴ هزار نفر پرسنل به طور مستقیم و تعداد بسیاری غیر مستقیم معیشت شان از ذوب آهن اصفهان تامین می شود در نتیجه باید برای تولید بیشتر تلاش کنند و بدیهی است که به موازات رسالت ملی خود تمام تلاش مان را برای افزایش تولید به کار خواهیم گرفت .
مهندس یوسف زاده گفت : توسعه خط دوم ناحیه فینیشینگ ریل در دستور کار قرار دارد و انشاا… در نیمه اول سال ۹۹ به مرحله نهایی می رسد و ظرفیت تولید این محصول استراتژیک بیش از دو برابر افزایش می یابد. هم اکنون نیز بازاریابی برای صادرات در دست اقدام می باشد. بدیهی است که بازار ایران جوابگوی سرعت تولید ذوب آهن نخواهد بود. اگر سال ۹۹ فقط در کارگاه نورد ۶۵۰ ریل تولید کنیم ۳۰ هزار تن در ماه تولید می شود و در سال ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار تن تولید می شود.

سرویس خبر